FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

ПОЛОЖЕННЯ про внутрішню систему забезпечення якості освіти

СХВАЛЕНО

рішенням педагогічної ради

Костопільського ДНЗ № 5 «Ромашка»від 20.11.2019 № 2

Введено в дію:

наказ завідувача від 17.12.2019 №42-о/д

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти

в Костопільському закладі дошкільної освіти № 5 «Ромашка»

1.Загальні положення

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти вКостопільському закладі дошкільної освіти № 5 «Ромашка» розроблено відповідно до вимог Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VІІІ, Закону України «Про дошкільну освіту» від 06.09.2018, Базового компоненту дошкільної освіти, Статуту закладу.

Основні поняття, що застосовуються та їх визначення (згідно із Законом України «Про дошкільну освіту»)

дошкільна освіта, яка відповідає нульовому рівню Національної рамки кваліфікації (додаток № 1);

метою дошкільної освіти є забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичний, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок;

освітня діяльність – діяльність суб’єкта освітньої діяльності, спрямована на організацію, забезпечення та реалізацію освітнього процесу у формальній та/або неформальній освіті;

якість освіти- відповідність результатів навчання вимогам, встановленим законодавством, відповідним стандартом освіти;

якість освітньої діяльності - рівень організації, забезпечення та реалізації освітнього процесу, що забезпечує здобуття особами якісної освіти та відповідає вимогам встановленим законодавством.

Основними документами, які визначають критерії якості дошкільної освіти, є Державний стандарт дошкільної освіти – Базовий компонент дошкільної освіти, освітня програма розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля» та програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», що розкривають зміст його реалізації в кожному віковому періоді розвитку дошкільника, парціальні програми для реалізації змісту варіативної складової Базового компонента.

Систему забезпечення якості дошкільної освіти (систему внутрішнього забезпечення якості) Костопільського ЗДО № 5 «Ромашка» (далі систему) розроблено згідно з принципами:

· відповідності Базовому компоненту дошкільної освіти;

· автономії ЗДО, який несе відповідальність за забезпечення якості освітньої діяльності та якості дошкільної освіти;

· системного підходу, який передбачає управління якістю на всіх стадіях освітнього процесу;

· здійснення моніторингу якості освіти;

· залучення усіх учасників освітньої діяльності до процесу забезпечення якості.

2. Стратегія (політика) забезпечення якості освіти в закладі базується на таких принципах:

- відповідності Базовому компоненту дошкільної освіти;

- відповідальності за забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

- системності в управлінні якістю на всіх стадіях освітнього процесу;

- демократизації в освітній діяльності;

- здійснення обгрунтованого моніторингу якості;

- готовності суб’єктів освітньої діяльності до ефективних змін;

відкритості інформації на всіх етапах забезпечення якості та прозорості процедур системи забезпечення якості освітньої діяльності.

3. Мета внутрішньої системи якості освіти закладу складається в об'єднанні й інтеграції організаційних, методичних, кадрових зусиль і ресурсів ЗДО з урахуванням різноманітних факторів та умов для досягнення високої якості освітнього процесу та його результатів, що відповідають кращим зразкам і відповідним стандартам.

Основні завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти передбачають розробку та дотримання в закладі вимог до визначення якісних результатів із наступних напрямків:

· збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;

· формування внутрішньої культури особистості в контексті рідної культури, мови, поваги до традицій і звичаїв народу, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

· формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;

· виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.

4. Заклад працює у взаємодії з усіма зацікавленими суб’єктами, до яких відносяться:

· здобувачі освіти та їх батьки;

· педагогічний персонал закладу дошкільної освіти;

· засновник – Костопільська міська рада;

· відділ освіти Костопільської районної державної адміністрації;

· громадськість.

5. Критеріями ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

· відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6(7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи;

· відповідність узагальнених показників результату освітньої роботи (сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти;

· ефективність реалізації варіативної складової змісту дошкільної освіти відповідно до індивідуальних інтересів і потреб дітей, запитів і побажань батьків, наявних умов розвитку дошкільників;

· якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників;

· показник наявності освітніх, методичних і матеріально-технічних ресурсів для забезпечення якісного освітнього процесу.

6. Характеристика чинної внутрішньої системи забезпечення якості освіти в Костопільському закладі дошкільної освіти №5 «Ромашка»

Зміст внутрішньої системи якості освіти закладу формується та реалізується за напрямами: «Освітнє середовище», «Педагогічна діяльність», «Здобувачі освіти». «Результати навчання, виховання», «Управління закладом освіти», «Формування іміджу сучасного закладу освіти».

1. Напрям «Освітнє середовище» сприяє забезпеченню ефективного формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі, задля реалізації власних можливостей. Сучасне освітнє середовище – комплекс психолого-педагогічних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних, естетичних умов, що забезпечують організацію комфортної життєдіяльності дитини. Освітній простір закладу є сукупністю локальних освітніх осередків, які перебувають у взаємодії одне з одним.

Вимога 1 Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці.

Приміщення і територія закладу є безпечними та комфортними для навчання та праці. Заклад забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідними обладнаннями, що необхідні для реалізації освітніх програм.

Здобувачі освіти та працівники закладу обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх.

Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу чи раптово погіршення їх стану здоров’я вживають необхідних заходів у таких ситуаціях.

У ЗДО створені умови для харчування здобувачів освіти.

У ЗДО створені умови для безпечного використання мережі інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в інтернеті.

Для забезпечення створення єдиного інформаційного поля ЗДО функціонує офіційний сайт закладу- http://kostopil-zdo5.rv.sch.in.ua/

У ЗДО застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників.

Вимога 2 Створення освітнього середовища, вільного від будь – яких форм насильства та дискримінації.

Заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, боулінгу в закладі.

Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу гідності, прав і свобод людини.

Керівник та заступники керівника (далі-керівництво) закладу освіти, педагогічні працівники протидіють боулінгу (цькуванню), іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви.

Вимога 2 Формування інклюзивного, розвивального та мотивувального освітнього простору.

Приміщення та територія закладу дошкільної освіти об лаштовані з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування.

Заклад взаємодіє з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти.

Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя.

У закладі освіти створено простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу (методичний кабінет).

2. Напрям «Педагогічна діяльність»

У напрямі визначені критерії, оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників у ЗДО №5 «Ромашка»:

- стан забезпечення кадрами відповідно фахової освіти;

- освітній рівень педагогічних працівників;

- результати атестації;

- систематичність підвищення кваліфікації;

- наявність педагогічних звань, почесних нагород;

- наявність авторських програм, посібників, методичних рекомендацій, статтей тощо;

- участь в експериментальній діяльності;

- результати освітньої діяльності;

- оптимальність розподілу педагогічного навантаження;

- показник плинності кадрів.

З метою вдосконалення професійної підготовки шляхом поглиблення, розширення й оновлення професійних компетентностей організовується підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту». Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 120 годин.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за такими видами:

- довгострокове підвищення кваліфікації – курси;

- короткострокове підвищення кваліфікації: семінари, семінари-практикуми, тренінги, конференції, «круглі столи» тощо.

Щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників затверджує педагогічна рада закладу.

Показником ефективності та результативності діяльності педагогічних працівників є їх атестація.

Атестація педагогічних працівників є обов'язковою і здійснюється один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

3. Напрям «Здобувачі освіти. Результати навчання, виховання» здійснюється шляхом моніторингу і узагальнення його результатів за освітніми лініями Базового компоненту дошкільної освіти.

Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти, здійснюючи моніторингові дослідження щодо рівня розвитку компетенцій дошкільників, використовують підготовлений інструментарій (анкети, кваліметричні моделі, діагностичні карти), оцінюють результативність освітнього процесу та виявляють фактори, що впливають на його ефективність. Результат моніторингу узагальнюється педагогічними працівниками в текстовом, табличному та графічному вигляді. Саме освітній моніторинг допомагає відстежити динаміку змін в освітній системі, спрямувати її розвиток на запланований результат.

Показниками ефективності освітнього процесу якості надання освітніх послуг можуть бути:

-% здобувачів освіти, які мають достатній і високий рівень компетентності;

- позитивна динаміка розвитку дітей, засвоєння дітьми вимог комплексної програми;

- відповідність узагальнених показників результату освітньої роботи (сформованість певного виду компетенцій) змісту освітніх ліній, визначених інваріантною складовою Базового компонента дошкільної освіти;

- відповідність досягнень здобувачів освіти державним вимогам до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини 6 (7) років, сумарного кінцевого показника набутих дитиною компетенцій перед її вступом до школи.

4. Напрям «Управління закладом освіти» забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Критеріями ефективності управлінської діяльності є:

- наявність нормативних документів, де закріплені вимоги за якістю освітнього процесу (модель випускника, програма розвитку і т.д.);

- оптимальність та дієвість управлінських рішень;

- керованість процесу управліннязабезпеченням функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (наявністьпідрозділу або посадової особи, які відповідають за управління якістю освітнього процесу);

- формування освітньої програми закладу освіти (раціональність використання інваріантної, варіативної складової)

- підвищення показника відповідності засвоєних здобувачами освіти рівня та обсягу знань, умінь, навичок, інших компетентностей вимогам стандартів освіти;

- наявність таефективність системи моральних стимулів для досягнення високого рівня якості освітнього процесу.

5. Напрям «Формування іміджу сучасного закладу освіти» в ЗДО №5 «Ромашка» здійснюється шляхом оприлюднення інформації про якість освітнього процесу, освітньої діяльності на сайті закладу:

· статут закладу освіти;

· ліцензіяна провадження освітньої діяльності;

· структура та органи управління закладу освіти;

· кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

· освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

· територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником (для закладів дошкільної та загальної середньої освіти);

· мова (мови) освітнього процесу;

· результати моніторингу якості освіти;

· річний звіт про діяльність закладу освіти;

· правила прийому до закладу освіти;

· умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

· інша інформація,що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

Публічність освітньої діяльності закладу може здійснюватися публікаціями педагогічних працівників, батьків у засобах масової інформації, друкування продукції педагогічних працівників у фахових виданнях.

Формуванню позитивного іміджу закладу можуть сприяти іміджеві заходи на рівні громади, регіону тощо.

Публічна інформація про розвиток закладу забезпечується шляхом проведення щорічного звіту на нараді при завідувачі та загальних батьківських зборах.

Кiлькiсть переглядiв: 377

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.