FacebookTwitterVKontakteПідписатися на RSS

ПОЛОЖЕННЯ

про академічну доброчесність учасників освітнього процесу

ЗАТВЕРДЖЕНО

педагогічною радою

(протокол від11.02.2020 № 3)

ПОЛОЖЕННЯ

про академічну доброчесність учасників освітнього процесу

Костопільського закладу дошкільної освіти № 5 «Ромашка»

1. Загальні положення

1.1. Положення про академічну доброчесність (далі Положення) є в внутрішнім нормативним актом закладу дошкільної освіти №5 «Ромашка» (далі ЗДО), який закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між педагогічними та іншими працівниками, спрямованого на забезпечення якісних освітніх послуг.

1.2.Положення розроблено на основі Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції України, законів України «Про освіту», «Про запобігання корупції», «Про авторські та суміжні права», «Про видавничу справу», Цивільного Кодексу України, Статуту закладу, Правил внутрішнього трудовогорозпорядку, Колективного договору та інших нормативно- правових актів чинного законодавства України.

1.3. Мета Положення полягає у дотриманні високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності закладу, підтримці особливих взаємовідносин між педагогічнимита іншими учасниками освітнього процесу, запобіганні порушень академічної доброчесності.

1.4. Дія Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу закладу.

2. Принципи, норми етики та академічної доброчесності закладу освіти

2.1. Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень
2.2. Відповідно до ст.42 п. 4 Закону України «Про освіту» порушеннями академічної доброчесності вважається:

· академічний плагіат - оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

· самоплагіат - оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;

· фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;

· фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;

· списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

· обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

· хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

· необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

2.3. Для забезпечення академічної доброчесності в закладі необхідно дотримуватися наступних принципів:

· демократизм;

· законність;

· соціальна справедливість;

· пріоритет прав і свобод людини і громадянина;

· рівноправність;

· гарантування прав і свобод;

· професіоналізм та компетентність;

· партнерство і взаємодопомога;

· повага та взаємна довіра;

· відкритість і прозорість.

3. Дотримання академічної доброчесностіучасниками освітнього процесу

3.1.Дотримання академічноїдоброчесності передбачає:

· дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції України, законів України;

· дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, повагу до

учасників освітнього процесу,толерантності стосунків;

· надання якісних освітніх послуг з використаннямінноваційних здобутків в галузі освіти;

· активної участі на засіданняхпедагогічної ради таколегіальної відповідальності за прийняті рішення;

· незалежності професійної діяльностівід політичних партій, громадських і релігійних організацій;

· підвищення своєї кваліфікації;

· дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;

· повагу до здобувачів освіти, до їх батьків та осіб, які їх замінюють, незалежно від віку, статі, стану здоров’я, громадянства, національності, ставлення до релігії, кольору шкіри, місця проживання, мови спілкування, походження, соціального і майнового стану, а також інших обставин;

· не розголошення конфіденційної інформації, інформації з обмеженим доступом та інші види інформації відповідно до вимог законодавства в сфері інформації та звернень громадян;

· запобігання корупції, хабарництву;

· дотриманнянорм законодавства про авторське право;

· об’єктивне та неупереджене відношення до працівників закладу і учасників освітнього процесу

· уникнення приватного інтересу та конфлікту інтересів;

· дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання відомостей, написання довідок, доповідей, методичних матеріалів, творчих робіт, розпорядчихдокументів;

· відповідальності за порушення академічної доброчесності.

4. Заходи з попередження, виявлення та встановлення фактів порушення етики та академічної доброчесності.

4.1. При прийнятті на роботу працівник знайомиться з даним Положенням під розписку після ознайомлення з Правилами внутрішньоготрудового розпорядку закладу.

4.2.Положеннядоводиться до відома батьківської громади та оприлюднюється на сайті закладу.

4.3.Працівники ЗДО в процесі своєї освітньої діяльності дотримуються умов даного Положення.

4.4. Вихователь - методист:

4.4.1. Забезпечує попередження порушень академічної доброчесності шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм роботи з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок (робіт) для публікацій, на конкурси різного рівня.

4.4.2. Використовує у своїй діяльності (рецензування робіт на конкурси різного рівня, на присвоєння педагогічного звання) та рекомендує вихователям сервіси безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат.

4.5. Педагогічні працівники в процесі своєї освітньої діяльності дотримуються етики та академічної доброчесності, умов даного Положення, проводять роз’яснювальну роботу із здобувачами освіти щодо норм етичної поведінки та неприпустимості порушення академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення цитування, посилання на джерела інформації, списування).

5. Види відповідальності за порушення академічної доброчесності

5.1. Види академічної відповідальності за конкретне порушення академічної доброчинності визначають спеціальні закони та внутрішнє Положення закладу дошкільної освіти.

Порушення академічної доброчесності Суб’єкти порушення Обставини та умови порушення академічної доброчесності Наслідки і форма відповідальності Орган / посадова особа, який приймає рішення про призначенн я виду відповідаль ності
Необ’єктивне оцінювання результатів навчання Педагогічні працівники Свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання -усні відповіді; Педагогічному працівнику рекомендується опрацювати критерії Факти систематичних порушень враховуються при встановленні кваліфікаційної категорії , присвоєнні педагогічних звань Адміністрац ія закладу атестаційні комісії усіх рівнів
Обман: Фальсифікація Фабрикація Плагіат Педагогічні працівники як автори Навчально-методичні освітні продукти, створені педагогічними працівниками: -методичні рекомендації; -навчальний посібник; - навчально-методичний посібник; -наочний посібник; -практичний посібник; -методична збірка -методичний вісник; -стаття; -методична розробка У випадку встановлення порушень такого порядку: А) спотворене представлення у методичних розробках, публікаціях чужих розробок, ідей, синтезу або компіляції чужих джерел, використання Інтернету без посилань, фальсифікація наукових досліджень, неправдива інформація про власну освітню діяльність є підставою для відмови в присвоєнні або позбавлені раніше присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії Педагогічна та методичні ради закладу, атестаційні комісії усіх рівнів

6. Комісія з питань академічної доброчесності та етики педагогічних працівників

З метою виконання норм цього Положення в закладі дошкільної створюється Комісія з питань академічної доброчесності (далі Комісія).

6.1. Комісія з питань академічної доброчесності та етики педагогічних працівників – незалежний орган для розгляду питань, пов’язаних із порушенням Положення та моніторингу щодо взаємного дотримання усіма учасниками освітнього процесу морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення.

6.2. До складу Комісії входять представники педагогічного колективу та батьківської громади. Персональний склад Комісії затверджується рішенням педагогічної ради. Термін повноважень Комісії - 3 роки.

6.3. Комісія розглядає питання порушення морально-етичних норм поведінки та правових норм цього Положення за потребою або ж заявою учасників освітнього процесу.

6.4. Комісія звітує про свою роботу двічі на рік.

7. Заключні положення.

7.1. Дане Положення затверджується рішеннямпедагогічної ради ЗДО та вводиться в дію наказом директора ЗДО.

7.2. Зміни та доповнення до Положення вносяться за рішенням педагогічної ради ЗДО та вводиться в дію наказом директора ЗДО.

ЗАТВЕРДЖЕНО

педагогічною радою.

Протокол від

«_____»_______2020

№________________

ПОЛОЖЕННЯ

про академічну доброчесність учасників освітнього процесу

Костопільського закладу дошкільної освіти № 5 «Ромашка»

Кiлькiсть переглядiв: 243

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.